Hvordan skrive møtelogg i den digitale plattformen?

Har du blitt koblet med en mentor er det viktig at du tar initiativ og inviterer mentoren din til møter. Etter møtene er det obligatorisk at du skriver en logg på vår digitale plattform. I denne artikkelen viser vi deg hvordan du skriver logg.


Hvorfor er det viktig å skrive logg?

  • Det er en fin måte å huske hva dere har jobbet med og snakket om. Etter et par måneder av jobbsøking glemmes det ofte mange gode ideer, og loggen kommer til å hjelpe deg til å huske hva som har blitt diskutert, men ikke gjennomført i mentorløpet ditt.

  • Det hjelper din koordinator å følge med på hvordan det går. Koordinatoren sjekker loggene dine hver måned for å se om dere møtes jevnlig. Hvis koordinatoren ser at det ikke er noen nye logger fra sist måned vil du bli oppringt for å følge opp om alt går bra med koblingen deres.

  • Det er en god mulighet for deg å øve norsken din, derfor anbefaler vi å skrive loggene på norsk.


Hvordan skrive logg?

1. Logge deg inn på vår digitale plattform. Opplever du problemer med innlogging? Skriv til koordinatoren din eller kontakt@sammenomenjobb.no.

2. Gå til mentorplan (du ser en mentorplan bare hvis du er i en aktiv kobling).


3. Trykke på “Ny” for å skrive en logg. Det er bare et par spørsmål og tar rundt 5 minutter, men vi anbefaler å skrive så detaljert som mulig.

Tips: det er lurt å skrive detaljerte logger for din egen skyld. Det er ingen riktig måte å gjøre det på, men jo mer detaljerte loggene dine er, jo lettere blir det for deg å huske tilbake i tid hva som ble diskutert. Du bør ikke skrive sensitive opplysninger i logger siden koordinatoren din har tilgang til loggene.

Lykke til med koblingen din! 😊

Neste
Neste

10 tips to get the most out of the Learning and Network Community